Thursday, 28 June 2012

PENAT+LELAK+TIRED

PENAT...penat...penat...

Pagi tadi, ada GERKO..teka saya main apa...CEPATTT!!!...Saya main BOLA KERANJANG!..punyala berhabis main tadi..kena ajar macam aku mau jadi pemain basketball kebangsaan pula..haiyaaa..tapi tak apa la, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..errr...senang ker main bola keranjang??..bagi aku, sangat memenatkan..tapi, ia amat menyeronokkan..silap2,boleh jadi makin slim aku ne..hihihi..dan jadi makin TINGGI..wawawa..jangan jeles..:)..akibat kepenatan sangat lepas main bola keranjang, dalam kelas seterusnya, epsecially kelas BMM 3103, apa lagi, mata ne asyik nak terpejam ja..aduyaiii..sakit ne seluruh anggota badan..

Petang tadi pula, sharp on 5.30pm, ada latihan senam seni bersama dengan Daus, Donald, Zaim dan Mizi..walaupun agak penat, tapi aku tetap kuatkan semangat..aku telah diberi tanggungjawab, dan aku harus laksanakan ia dengan sempurna..BE CONFIDENT!..sempat juga aku joging 1 round tadi..hehe..agak hebat juga kan3:)

Itulah lumrah dan kisah hidup yang harus dijalani dan dilalui oleh setiap insan yang bergelar MAHASISWA/MAHASISIWI/GURU PELATIH...hari ini, tanggal 28 JUN 2012, genap la sudah 2 tahun aku menuntut ilmu di IPG KAMPUS IPOH ini dan hidup berdikari jauh daripada keluarga yang nun berada di Sarawak. apa boleh buat, ilmu itu yang aku harus kejar, demi masa depan.......jeng..jeng..jeng..

Keputusan peperiksaan Sem 1 PISMP dah kluar dah hari tu...aku sangat bersyukur dengan apa yang aku dapat, ia setimpal dengan usaha yang telah aku lakukan. tidak sia-sia aku berjaga setiap malam untuk membuat ulang kaji. Ternyata Tuhan mempunyai rencana yang amat baik dan besar bagi setiap yang mengikut Nya. Terima kasih juga buat produk CNI terutamanya YOUNG INTELMAX yang menjadi sumber tambahan bagi kecerdasan kognitif dan tenaga tambahan aku untuk terus bersemangat membuat ulang kaji..hehe..

Paling utama, aku berterima kasih kepada keluarga aku yang banyak memberi sokongan kepada aku dalam pelajaran aku. Parents aku pernah pesan, kita mungkin tidak kaya pada harta, tapi kita kaya pada budi bahasa..dan juga ilmu pengetahuan dalam segala perkara. Yes! U're right mom!.. Dad!..I love both of u too much...My apak kurang sihat sejak kebelakangan ini.Aku mendoakan agar apak cepat sembuh dan kembali ceria seperti dahulu..setiap malam, hanya air mata yang mengalir mampu menenangkan hati diri ini..betapa aku merindui apak dan teringin untuk berada dekat di samping nya..Apak, believe me, u're blessed by Our Father in Heaven, that is Jesus Christ. Everything will be ok. Amen.





Sekarang aku sudah berada di semester 2 PISMP..Nampaknya perjalanan aku masih jauh..3 tahun lagi harus aku lalui..aku harus lalui dengan penuh ketabahan..aku tidak boleh menyerah kalah..aku ingin memegang segulung ijazah..mungkin aku mau menjadi yang terbaik di antara yang baikpada suatu hari kelak..aku tahu aku boleh lakukannya..tiada yang mustahil jika ada usaha tanpa mengenal erti putus asa...aku perlu teruskan perjuangan ini..aku ingin bergelar seorang bakal guru kelas pertama...itu la impian, itu la harapan..kena pandai mengatur strategi, kena pandai mengambil inisiatif sendiri..tidak perlu menunggu arahan..baru nak mula buat sesuatu...aku sudah dewasa..aku boleh berdikari..aku boleh buat keputusan sendiri kerana Tuhan sentiasa membuka jalan bagi aku.

Amen.











Selamat malam dunia..Semoga hari esok lebih baik dari hari ini:)

No comments:

Post a Comment