Friday, 13 July 2012

kasih itu sabar

ku sangkakan panas berpanjangan...
rupanya gerimis, rupanya gerimis...mengundang....

Dear Lord,
 I come to You my Lord, with all of my heart, I would to praise You, give thanks to You..

Tuhan, aku sangat memerlukan Engkau pada saat ini..aku tidak dapat menanggung sakit di hati yang aku alami pada saat ini. Aku marah pada dia..ya, memang aku masih marah pada dia..aku marah sebab aku cemburu..aku marah sebab aku terlalu sayang..tapi pernahkah dia menyedari akan wujudnya kasih daripada aku itu? atau adakah aku sekadar mengharapkan sesuatu yang tidak pasti lagi akan menjadi milik aku dan akan kekal menjadi milik diriku ini pada suatu hari nanti...arrgh.masa masih terlalu lama untuk aku menjadikan dia hak kekal milik aku selamanya..3 more years to go..anything can be happen..

Gara-gara melihat perbualan mesra di antara mereka, aku mula emosi dan entah mengapa air mata aku mengalir setiap kali aku terpandang wajah "dia" yang aku rasakan telah merampas kebahagiaan aku. Aku benci! benci! aku benci dengan sikap aku ini! Mungkin "dia" memang dari dulu lagi memiliki cinta hati orang yang aku sayangi..adakah aku pula yang telah merampas kebahagiaan "dia"?? aku tertanya-tanya dengan segala persoalan ini. Mungkin jika aku tidak mengenali orang yang aku cintai kini pada masa dan saat itu, mungkin mereka sudah bergelar pasangan sehati sekarang kan? mungkin..itu mungkin sahaja..aku juga yang bersalah dalam hal ini..bukan jodoh aku untuk mengenali dia dari awal...aku tidak cantik, aku tidak kaya, aku tidak hebat, aku tidak sempurna..banyak kekurangan yang ada pada diriku..Tapi, andaikan suatu hari nanti, aku pergi jauh dari dirimu..pergi ke suatu tempat yang menjemput aku untuk tinggal kekal abadi selamanya..selamanya..usah kau ratapi pemergian diriku..kerana mungkin sudah tiba saat untuk aku melepaskan kebahagiaan bagi dirimu...aku sangat2 merindui saat pertama kali aku mengenali dirinya..paling aku suka part skype with him until early morning..oh no,I'm really miss him:(

Tapi, aku tetap bersyukur pada Mu Tuhan, kerana Engkau telah mempertemukan aku dengan dia..walaupun pertemuan  ini tidak aku rancang, namun aku pasti semua ini adalah rencana yang telah Engkau aturkan buat kami berdua Tuhan. Aku pertaruhkan hidup aku dan masa depan aku untuk bersama dia..kerana aku mencintai dia dengan setulus hati aku. Engkau berkatilah perhubungan kami, Engkau lindungilah kami dalam kasih dan cinta antara kami, jauhkanlah kami dari perasaan saling membenci sebaliknya Engkau curahkan perasaan saling merindui di antara kami. Aku bersyukur juga kerana perhubungan kami telah direstui oleh kedua orang tua ku. Mereka tahu dan yakin apa yang terbaik bagi diriku...

Terima kasih juga Tuhan di atas penyertaan roh kudus Mu dalam persekutuan CF kami di gereja tadi. Aku berasa sangat gembira bila dapat bersekutu bersama rakan-rakan yang lain. Aku juga begitu tersentuh dengan firman yang disampaikan oleh Dom tadi. Begitu mendalam makna tersiratnya.

Kasih itu sabar, kasih itu murah hati, ia tidak cemburu. Ia tidak sombong. Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah dan tidak menyimpan kesalahan orang lain. Ia tidak bersukacita karena ketidakadilan, tetapi kerana kebenaran. Ia menutupi segala sesuatu, mengharapkan segala sesuatu, sabar menanggung segala sesuatu. Amen.

1 KORINTUS 13: 4-7



"how great is our God..sing with me how great is our God, and all will sing how great, how great is our God....name above all name"



SELAMAT MALAM BAPA DI SYURGA

SELAMAT MALAM KELUARGA DI SANA

SELAMAT MALAM CINTA AKU BUAT SELAMANYA.



_MISS BRONA_

No comments:

Post a Comment