Tuesday, 10 July 2012

Coretan hati...

Tepat 11.55pm..5 mins to go..should I go to bed after that?..but, I'm not feels sleepy yet..damn, I'm such be more lazy this sem..arrggg!!

WAKE UP BRONEKA! WAKEEEE UPPP! WAKE UP FROM UR DREAM!

Sem 2 suda ne..mau masuk minggu ke-4 dah..x kan masih dalam mood malas2 lagi kn..what to do, everyday such a tired day for me...especially on THURSDAY..BASKETBALL makes me sucks!..

Tolonglah jangan merungut BRONEKA!..Mau dapat anugerah DEKAN lagi kan impian sem 2 ne?...YES!!..So, you have to struggle hard to get ur dream comes true Broneka!!

Pagi tadi betul2 enjoy dalam SENAMROBIK 1 MURID, 1 SUKAN, 1 MALAYSIA..1 jam bersenamrobik di bawah cahaya matahari memang sangat "menyeronokkan"..haizz..boleh tengok macam2 gelagat pensyarah dan para guru pelatih pagi tadi di padang. Petang pula, once again, GG ada match futsal..and once again..as u know,hehe..our team, GG, won the game! 2-0..

around of applause for GG!..ngee:)..yihaaaaaa!!!


 GG..GO-FIGHT-WIN!
 
Malam ne, makan lewat pula, menikmati nasi lemak ayam pada jam 10.30pm...hebat x? supper i guess..

hmm..petang tadi ada juga check harga flight ticket for this coming holiday around August..harga dah turun skit dah, tapi I don't have an enough money to book the ticket!..ggggeeeeeeraaaaammmmmm...elaun lambat lagi mau masukkkkk...kena berjimat cermat la nampaknya lepas ne..huh..mau suruh apak blikan flight ticket pun segan pula..sebab haritu dah ckap mau beli sndiri..feels guility if i ask him again.."Dad, may I borrow some money from u?"..err...Khamis ne kena hantar alamat sekolah untuk PBS dah pula..haiyaaa..memang nak x nak kena habiskan masa cuti raya 1 minggu di asrama tercinta la aku ne kalau macam ne...and then will be continue with my PBS at the nearer school..semoga cuti raya aku di asrama baik-baik saja la nanti...

Miss Lonely I will be..(..for sure, I will miss my family..and can't sleep all the night along..

so, ELAUN! OH MY ELAUN! tolonggglaahhh masuk cepat sikit! kasianla sama kami ne:(



My Lord, I just can't sleep..I need to talk to You..

Tuhan, aku mengucapkan syukur kepada Mu di atas segala berkat yang telah Kau berikan kepada kami pada hari ini. Entah mengapa pada malam ini, tiba-tiba hati aku terdetik untuk mengatakan bahawa aku benar-benar merindukan kasih Mu...Tuhan, aku tahu, Kau pasti mengerti apa yang aku alami pada masa ini..sukar untuk aku ungkapkan apa yang terpendam di dalam jiwa aku pada saat ini..aku dihimpit dengan rasa sayu, rasa merindu, rasa bersalah...apakah makna semua ini Tuhan? Adakah aku telah melakukan sesuatu yang salah mengikut ajaran Mu?...Aku rindukan mak..aku rindukan apak..aku rindukan adik-adik...kadang-kala perlu untuk aku belajar dengan lebih dalam lagi mengenai apakah erti sebenarnya sebuah kehidupan yang telah Kau berikan kepada kami dan bagaimana harus aku corakkannya supaya kehidupan aku akan menjadi sebuah diari yang indah untuk ditatapi pada masa akan datang...aku impikan sebuah kehidupan yang penuh dengan kebahagiaan dan kejayaan dalam hidup..dan untuk sesuatu yang pasti..aku tidak akan pernah meninggalkan Mu...aku percaya dengan kasih karuniaMu..

Tuhan, peganglah tangan aku..pimpinlah aku..jangan biarkan aku tersesat dalam menuju erti sebuah kehidupan yang seharusnya aku tunjangi dengan ajaranMu..begitu juga dengan keluarga aku..Kau pakai mereka Tuhan, Kau iring mereka..buat insan yang aku sayangi..my dear one..Kau lindungilah dia dalam segala pekerjaan yang dia lakukan. Berbahagialah mereka dengan berkatMu.

Segala puji dan mulia, dan hormat dan kuasa selamanya...hanya bagi Dia yang bertahta..Amen.


Terima kasih Tuhan:)

 


muka zaman muda dulu kala:)

 

Selamat malam dunia:)



_MISS BRONA_



No comments:

Post a Comment